United Photos

Info

Voor United Photos kent het begrip verbeelding geen grenzen. In een tijd van voortdurend veranderende technologieën komt het binnen ons vakgebied aan op scherpte. Sinds de oprichting in 1945 is die scherpte een van de kenmerken van ons bedrijf. United Photos is van alle markten thuis en koppelt vakinhoudelijke kennis aan snelheid. Dat gebeurt met gebruikmaking van de modernste technieken. En nog steeds op basis van de aloude constante factor in onze aanpak: ambachtelijke kwaliteit. Juist door die kwaliteit heeft ons bureau door de decennia heen prijswinnende fotografen (o.a. Zilveren Camera en World Press Photo) in huis gehad en gehaald. Dat geldt ook voor Paul Vreeker en Toussaint Kluiters. Zij namen het bedrijf in 2005 over. United Photos werkt voor de persbureaus Reuters en ANP, verschillende dagbladen, het bedrijfsleven, communicatie- en reclamebureaus.

Snel

In de wereld van informatieverstrekking komt het aan op snelheid. Wie alert en flexibel is, heeft een streepje voor. De tijd tikt door. Wij werken door, vaak op locatie. Bijvoorbeeld voor bedrijven die onmiddellijk na de bekendmaking van de jaarcijfers, een fusie of ander belangrijk nieuws beeldmateriaal willen hebben, dat binnen enkele minuten op hun site te zien is of in persberichten kan worden gebruikt, eventueel via ANP Pers support. Of voor de organisatoren van een congres voor burgemeesters die de deelnemers na afloop, een enkele uren eerder door ons gemaakte groepsfoto met de koningin cadeau willen doen. De kwaliteit die United Photos al ruim 60 jaar voor opdrachtgevers uit de media aan de dag legt, komt ook klanten uit andere sectoren van pas.

Beeldbank

In opdracht van klanten verzorgt United Photos het opbouwen en beheren van een beeldbank. Wij bekijken aan welk fotomateriaal behoefte bestaat en adviseren over de productie, rubricering, gebruik en beheer. United Photos regisseert en registreert wie beelden uit de beeldbank benutten, voorkomt misbruik en ziet toe op het naleven van afspraken. United Photos levert foto‘s aan -onder andere- zorgverzekeraars, auto-importeurs en overheid. Zij gebruiken de foto‘s voor communicatiemiddelen als relatiemagazines, brochures, advertenties en websites.